Kolejna dawka pytań i odpowiedzi jest już gotowa. Tym razem dominują wątpliwości co do tego czy zasady dobrego wychowania i uprzejmość sprawiają, że przestajemy być prawdziwymi mężczyznami. Jest też ciekawe pytanie o egzekwowanie pożyczonych pieniędzy.

Pytania do Kielbana 4

Często spotykam się z zarzutami, że w promowanym przeze mnie modelu gentlemana zbyt dużą rolę odgrywają liczne zasady. Mocno one mają ograniczać osobowość, a przez to stają się bardzo niewygodne. Co więcej osoby uprzejme bywają wykorzystywane przez innych. Najczęściej pada tutaj oskarżenie wobec kobiet, które uważają szarmanckie zachowania mężczyzn za oczywiste i nie wymagające odwzajemniania.

Nie dziwi mnie, że takie wątpliwości się pojawiają i chętnie na nie odpowiadam, gdyż bardzo ważne jest, żeby wchodzić na drogę do aspirowania do bycia gentlemanem rozumiejąc dobrze jego istotę. Staram się zatem podkreślać, że gentleman nie jest służącym, niezwykle ważna jest tutaj jego asertywność, ale mimo wszystko bycie uprzejmym wobec innych to po prostu miła rzecz, sprawiająca, że nasz świat staje się odrobinę lepszy.

Szerzej o tym posłuchacie w tym odcinku Pytań do Kielbana.

Pytania z tego odcinka:

  1. Czy bycie gentlemanem składa się tylko z poświęcenia, zakazów i ograniczeń?
  2. Czy mężczyźni stali się narzekającymi pajacami ustępującymi kobietom dla spokoju?
  3. Co robić z marynarką w samochodzie by się nie pogniotła w drodze np. na spotkanie z kobietą?
  4. Czy gentleman może się upominać o pieniądze, które komuś pożyczył?
  5. Czy można wysyłać e-maila dopraszającego się odpowiedzi na poprzednią wiadomość?

 

W temacie odpowiedzi na powyższe pytania polecam też poniższe artykuły:

Jak być asertywnym gentlemanem
Asertywność i pewność siebie – wypracuj je sam
Gentleman nie powinien rozmawiać o…
Gentleman w sieci – sztuka pisania e-maili

 

Przypominam też, że swoje pytania możecie zadawać stale zarówno w komentarzach, jak i w wiadomościach prywatnych. Te bardziej skomplikowane i interesujące będę wykorzystywał w kolejnych odcinkach serii.