O mnie
Prowadziłem swoją działalność w internecie od 2011 do 2022 roku. Początkowo jako Czas Gentlemanów, a później pod własnym imieniem i nazwiskiem. Przez ten okres nagromadziło się sporo informacji na jego temat. Dla Waszej wygody zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziecie informację o tym, czym aktualnie jest dla mnie to medium i jaką rolę mu przypisuję. Dalej możecie przeczytać kilka słów o mnie samym.
Zamieściłem tu także listę najważniejszych programów telewizyjnych, audycji radiowych i artykułów z prasy oraz Internetu. Wspomniałem też o kilku miejscach poza blogiem, w których można znaleźć teksty mojego autorstwa.
O blogu
Misja: walczymy z bylejakością!
Przez lata mężczyźni byli nijacy. Bali się zadbać o swój wygląd, charakter czy relacje z najbliższymi. Bo to takie „niemęskie”. Jak się jednak okazuje podążanie pod prąd tym opiniom sprawia ogrom satysfakcji i dodaje pewności siebie.
O mnie
Kim jestem? Mężczyzną, mężem, ojcem, przedsiębiorcą, twórcą internetowym, wykładowcą, historykiem, poznaniakiem… może też gentlemanem. W każdej z tych postaci trochę inny.
Jaki jestem w domu, wie moja rodzina. Wy nie musicie.
Przedsiębiorcom jestem od wielu lat, a moja działalność skupia się na działaniach wspierających kreowanie wizerunku marek, ale też na nauczaniu pracy nad własnym wizerunkiem w życiu zawodowym. W ramach tego zadania prowadzę szkolenia i kursy internetowe w Akademii Czasu Gentlemanów.
Twórcą internetowym jestem od 2011 roku. Pierwotnie było to hobby, ale obecnie blog i kanał na YouTube jest trzonem mojej działalności. Wokół niego wyrosła wspaniała społeczność, z którą dokonaliśmy wielu wartościowych rzeczy.
Jestem też historykiem z zawodu i miłośnikiem historii. Traktuję ją jak machinę do podróży w czasie. Da się to wyczuć w moich materiałach. Bardziej z pasji interesuję się też naukami społecznymi, filozofią oraz historią sztuki.
Mimo że lubię dbać o siebie, nie chodzę w cylindrze, nie noszę monokla i nie wywijam laską. Z wyglądu jestem zwykłym mężczyzną, choć bywa, że chadzam w kapeluszu. Strój jest dla mnie tylko dodatkiem. Najwyżej cenię relacje z innymi ludźmi oraz pracę nad sobą.
Jak klasyczny gentleman mam kolekcjonerskie hobby – zbieram obiegowe monety ze świata. Takie używane, co widziały i przeżyły niejedno. W oddawaniu ducha dalekich miejsc są bezcenne, a rynkowo – bezwartościowe. Mam już całkiem sporą kolekcję. Mam swoje zasady i staram się być uczciwy wobec siebie. Myślę, że jest to ważne dla utrzymania wysokiego poczucia własnej wartości.
Łukasz Kielban
Blog w mediach
Poniżej zamieszczam wybrane informacje o mnie w mediach.
INTERNET
Blog Rank – Top 10 polskich blogów modowych (nadal nie będąc modowym!) z największymi możliwościami komercyjnymi – IX 2016
Press Service Monitoring Mediów – W mediach nastał Czas Gentlemanów (jako najczęściej wspominany w mediach męski blog modowy) – 19 IX 2015
Press – Ranking polskich męskich blogów modowych (zajęcie IV miejsca, nawet nie będąc blogerem modowym!) – VII 2015
JasonHunt.pl – Ranking najbardziej wpływowych blogerów 2014 roku – 12.01.2015
NaTemat.pl – Pierwszy dżentelmen Rzeczypospolitej – 8.11.2014
Kominek.in – Ranking najbardziej wpływowych blogerów w 2013 roku – 27.01.2014
Gazeta.pl Kobieta – Wąsy i broda nie tylko dla wikingów, drwali i świętego Mikołaja – 3.10.2013
Weare.pl – „Gentleman to człowiek z charakterem” – rozmowa z Łukaszem Kielbanem – 31.07.2013
Szara Flanela – Powrót gentlemanów. Wywiad z p. Łukaszem Kielbanem, autorem bloga „Czas Gentlemanów” – 17.06.2013
Onet Blog – Pierwszy w Polsce historyk męskości – 9.06.2013
W styczniu 2013 znalazłem się w „brązowej siódemce” Najbardziej Wpływowych Blogerów 2012 r. wg Kominka.
Pracowania Alchemiczna – Miejsce w sieci – 3.01.2012
Historia i Media – Czas Gentelmanów jako model bloga historycznego – 13.09.2011
TELEWIZJA
TVP2 – Pytanie na śniadanie: Po czym poznać dżentelmena? – 13.11.2014
TVN – Na językach (od 11:40) – 02.11.2014
TVN – Dzień dobry TVN: Tacierzyństwo bez lukru – głos ojców – 27.12.2013
WTK – Poranek WTK (od 2:48:30) – 9.11.2013
WTK – Gość Wieczoru: Blogerzy napisali Przewodnik po Poznaniu! -23.10.2013
Swarzędzka Telewizja Kablowa STK – Od słowa do słowa – 21.06.2013
RADIO
Polskie Radio 24 – Mężczyzna z klasą. Trend czy anachronizm? – 21.01.2017
Dwójka Polskie Radio – Co po nas zostanie, gdy zabraknie listów? – 08.04.2014
Radio Merkury – Bloger celebrytą, dziennikarzem, doradcą? – 30.01.2013
Dwójka Polskie Radio – Dżentelmen? Nie wystarczy założyć frak czy muszkę – 06.12.2012
Tok Fm – Międzywojenni gentelmani,czyli gdzie się podziali tamci mężczyźni? – 14.05.2012
The News: Polskie Radio dla zagranicy – It’s a man thing… – 09.05.2012
Radio Merkury – Kryzys męskości – to fakt czy takie-tam-sobie-gadanie? – 26.04.2012
Radio Merkury – Trzeba badać męskość mężczyzn! – 11.04.2012
PRASA
Press – Blogi modowe męskie – 07-08/2015
Wysokie Obcasy Extra – Czym jest dla mnie strój – czerwiec 2015
Tygodnik Powszechny – Dżentelmeni – 3.09.2014
Rzeczpospolita – W polityce nie ma etosu honorowego – 14.07.2014
Elle – Facet na nowe czasy – 09.2013
Głos Wielkopolski – Mężczyzna idealny musi dbać o higienę, uprawiać sport i być gentlemanem – 27.07.2013
Wysokie Obcasy – Klub dżentelmenów – 22.06.2013
Tygodnik Przekrój – Krawaciarze vintage – 13.05.2013
Nasze Miasto – Gentleman kiedyś był brutalny. Dziś jest wrażliwy i uczuciowy – 11.02.2013
Gazeta.pl Trójmiasto – Pojedynkować się nie chcę, ale poczucie honoru mam – 10.10.2012 (podobno też wersja papierowa)
Głos Wielkopolski – Doktorant z Poznania bada historię męskości – 31.12.2011
Moje komentarze były też publikowane w Art&Business (tu), Wysokich Obcasach (tu), Natemat.pl (tu, tu i tu), Money.pl (tu) oraz Naszym Mieście (tu).
INNE
See Bloggers – Bloger na YouTube. Pierwsze kroki na nowej platformie – 23.07.2016
Blog Conference Poznań – Blog i YouTube – 04.06.2016
16. Czwartek Social Media – prelekcja: Blog a praca – co oznacza profesjonalny blog i jak może zmienić Twoje życie – 26.06.2015
BLOGtej spotkania poznańskich blogerów – jeden z organizatorów
Blog Forum Gdańsk – wystąpienie jako prelegent w panelu: Nauka na blogach, czyli tablica i laboratorium w sieci – 13.10.2012
Współpraca
Ponad 160 000 subskrybentów na YouTube i około 50 000 Unikalnych Użytkowników bloga miesięcznie.
To jeden z najlepszych i najpopularniejszych serwisów dla mężczyzn na polskim rynku. Prowadzony jest w pełni poważnie i profesjonalnie. Nie prowadzę jednak obecnie promocji produktów i usług na blogu, kanale ani w mediach społecznościowych.
Dotychczasowe działania: wpisy i filmy sponsorowane, recenzje produktów, konkursy, relacje, patronaty medialne, prowadzenie warsztatów itp. Współpraca z Państwa firmą nie musi wyglądać tak samo. Jestem otwarty na propozycje, zwłaszcza te nieszablonowe. Zachęcam też do kontaktu bez gotowego scenariusza. Mam w głowie kilka pomysłów i może właśnie z Państwem uda się je zrealizować. Jedna ze współprac mojego projektu otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Złote Spinacze 2015. Wszystkie płatne współprace są jasno oznaczane na blogu.
Blog istnieje od stycznia 2011 roku i w tym czasie zdążył odcisnąć swoje piętno na polskim Internecie. Największym sukcesem jest zebranie unikatowej społeczności, która obecnie integruje się w dwóch grupach facebookowych (Społeczność; Wygląd) i spotkaniach na żywo w różnych miastach Polski.
Jako autor bloga znalazłem się na liście najbardziej wpływowych blogerów w Polsce w 2012 r., 2013 r. oraz 2014 r. wg. Jasona Hunta (dawniej Kominek). Blog znalazł się też wysoko w badaniu PBI: Top polskich blogów. Wielokrotnie pojawiałem się także w różnych mediach tradycyjnych (zobacz wyżej).
Wyniki ankiety przeprowadzonej na próbie 2000 odbiorców: Wyniki ankiety.
Przykłady dotychczasowych działań:
ZMIANA WIZERUNKU Z GALERIĄ MALTA W POZNANIU
Seria artykułów i filmów prezentująca klasyki męskiej elegancji w kontekście stopniowej zmiany wizerunku. Materiały zostały zrealizowane w Galerii przy użyciu lokalnych produktów. Całość została poprzedzona moim wykładem dla stałych klientów.
ALTERNATYWA DLA JEANSÓW – ZMIANA WIZERUNKU
KLASYCZNY SWETER – ALTERNATYWA DLA BLUZY I MARYNARKI
ZAPACH DLA MĘŻCZYZNY Z KLASĄ – JAK WYBRAĆ?
JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE OKULARY – ZMIANA WIZERUNKU
ZEGAREK DLA MĘŻCZYZNY Z KLASĄ – JAK WYBRAĆ
JAK WYBRAĆ KRAWAT – ZMIANA STYLU
GENTLEMAN NA DRODZE Z PEUGEOT (NOMINOWANY DO ZŁOTYCH SPINACZY 2015)
Seria artykułów i filmów promująca dobre praktyki za kierownicą, kulturę jazdy i doskonalenie technik jazdy. Wszystkie materiały obracały się wokół marki Peugeot, a szczególnie jej modelu 308. Akcja została nominowana do nagrody Złote Spinacze 2015.
Między innymi:
GENTLEMAN NA DRODZE – INAUGURACJA
JAK Z KLASĄ WOZIĆ SWOJĄ DAMĘ
10 SPOSOBÓW NA ZŁE PARKOWANIE
NIEZBĘDNIK KIEROWCY – CZYLI CO WARTO MIEĆ ZAWSZE W SAMOCHODZIE
GENTLEMAN NIE JEŹDZI BRUDASEM – JAK UMYĆ SAMOCHÓD NA BŁYSK
NIE TAKI POŚLIZG STRASZNY, JEŚLI GO ZNASZ
GENTLEMAN W HOTELU SPA DR IRENA ERIS
Seria artykułów i filmów dotyczących zachowania w hotelu, spa, restauracji itp. Całość została zrealizowana w hotelach SPA dr Irena Eris.
GENTLEMAN W HOTELU – 8 ZASAD ZACHOWANIA Z KLASĄ
GENTLEMAN W SPA – JAK SIĘ ZACHOWAĆ Z KLASĄ
GENTLEMAN W RESTAURACJI – 15 ZASAD
JAK PIĆ WINO – 10 ZASAD
MOJA NAJWIĘKSZA GAFA – PYTANIA DO KIELBANA 11
NIEWYBACZALNY BŁĄD W MĘSKIEJ ELEGANCJI? – PYTANIA DO KIELBANA 15
Inne przykłady:
Poradnik
Łukasz Kielban
Dla mediów
Poniżej znajdą Państwo materiały, które mogą się okazać pomocne przy przygotowywaniu publikacji na temat mojej twórczości. Można z nich korzystać bez pytania o zgodę, z zastrzeżeniem podania autorów zdjęć.
BIOGRAM
Łukasz Kielban – twórca internetowy, autor książek „Charakter. Przewodnik mężczyzny z klasą” (2020) oraz „Mężczyzna z klasą. Przewodnik współczesnego gentlemana” (2016), historyk. Od lat promuje wysoką kulturę osobistą i samodoskonalenie. Prowadzi blog, kanał wideo, szkoli z zakresu budowania profesjonalnego wizerunku. Uznawany za jednego z najbardziej wpływowych twórców internetowych w Polsce, prelegent TEDx, poznaniak.
Blog został założony w styczniu 2011 roku.
Informacje o książkach:
Łukasz Kielban, „Mężczyzna z klasą. Przewodnik współczesnego gentlemana”, wydawnictwo Znak literanova, Kraków 2016.
Łukasz Kielban, „Charakter. Przewodnik mężczyzny z klasą”, wydawnictwo Czas Gentlemanów, Suchy Las 2020.
MATERIAŁY FOTO
Fot. Agnieszka Werecha:
Duże rozmiary:
Fot. Katarzyna Skotnicka Nowak:
Duże rozmiary: